|
|
|
Vasút projekt, ürömi körforgalom
Változás a forgalmi rendben az épülő Ürömi úti körforgalomnál
2015. június 10. szerda, 7:56 2015. június 9-étől jelentősen változott a Bécsi út és az Ürömi út elágazásánál épülő körforgalom közlekedési rendje: az ideiglenes jelzőlámpát megszüntették Az ideiglenes jelzőlámpa megszüntetése után a járművek az új körforgalomban haladhatnak egyelőre szűkített sávon, azonban a körforgalomra érvényes KRESZ-szabályok szerint. A Bécsi út körforgalomhoz csatlakozó, fővároson belüli szakaszán tovább folytatódnak az útépítési munkák, ezért a kétirányú forgalom továbbra is csak szűk forgalmi sávokon haladhat. Ezért a BKK kéri a járművezetőket, hogy fokozott óvatossággal, a sebességkorlátozások betartásával haladjanak a munkaterület mellett. A várhatóan július 5-éig tartó építkezés hátralévő részében várhatóan csökkennek a Bécsi úti torlódások a csomópont közelében mind a centrum, mint a városból kifelé vezető irányában. BKK [html] VÉGÉHEZ KÖZELEDIK AZ ÜRÖMI KÖRFORGALOM ÉPÍTÉSE A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában 2014. őszén kezdődtek el a munkálatok az ürömi jelzőlámpás csomópontban. A körforgalom átadása az eredeti ütemterv szerint 2015. júliusában várható. Ezt követően már nem lesznek forgalomkorlátozások a 10. sz. főút bevezető szakaszán. Az ürömi körforgalom kivitelezése összesen 10 hónap alatt, két fő ütemben valósul meg. Az építés 2014. szeptemberében kezdődött, a jelentős forgalomkorlátozással járó munkálatok 2015. április elején indultak. A kivitelezés az előre kalkulált ütemterv szerint zajlik, a vállalkozó egyszerre dolgozik a körforgalom 3 fő ágán. A budapesti ágon a csapadékcsatorna építése zajlik, melyet az útburkolat kialakítása követ először a bal, majd a jobb pályán. A solymári ágon a cementstabilizációs réteg kialakítás van folyamatban, ezt követően burkolatépítéssel folytatódnak a munkálatok. Az ürömi ágon elkészült a csapadékcsatorna, a kiemelt szegély és a stabilizációs réteg épül a bal pályán. Az ütemezés szerint ezt követően teríti a kivitelező a burkolatot majd, itt is átfordul a jobb pályára. A beruházás a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a NIF Zrt. fejlesztésében a Strabag Általános Építő Kft. kivitelezésében, 85% uniós és 15% hazai forrás felhasználásával valósul meg. 2015. május 18. Más cikkek Még régebben olvastuk, hogy szarkofágok bukkantak elő a Pomázi úti felüljáró építésénél. A szarkofágokat az Aranyhegyi patak mellett találták, ezen a területen kb. 300 sírt tártak már fel. A leletek a nagy aquincumi polgárváros temetőjének a részei. Az ilyen szarkofágokat a 200-as évek elejétől, a Kr. u. 3. századtól kezdték el megfaragni és koporsóként használni Pannóniában. A gyakran díszített, feliratos kőládák ekkor még a földfelszínen álltak. Ezeket a feltűnő síremlékeket később kirabolták, de a szarkofágokat azután újra felhasználtak, és temetkezek beléjük. Ekkor már a föld alá süllyesztették azokat, így próbálták megnehezíteni az újabb sírrablásokat, ami azonban sokszor így sem sikerült. Ezt mutatja a képen látható két feltört szarkofág is, ami szintén ki van rabolva. Így a csontok életkorát, azaz, hogy az első temetkezéskor vagy a másodikkor kerültek-e oda, teljes biztonsággal, a temetkezési tárgyak hiányában, nem lehet megállapítani. A nagyobb sírban feltehetőleg vékony csontozatú nő, a kiesebbikben férfi csontjaira bukkantunk, akik a középosztály, vagy tehetősebb középosztály tagjai voltak. A szarkofágokban vélhetően környékbeli villák tulajdonosai vagy környékbeli katonák lehettek. Az újratemetkezés a 300-as évek végéig volt jellemző, ezért lehet az, hogy a 200-as évek elejétől a 300-as évekig akár 1600, akár 1800 éves sírok is lehetnek a feltáráskor talált szarkofágok. A feltárt szarkofágokat a feltárást követően az Aquincumi Múzeumba szállítják. |