Üdvözlet

Tagdíj befizetések

Keresés Háromhegyek Közhasznú Egyesület

Véletlen

Időjárás

Partnereink - Támogatóink

Reklám

http://haromhegyek.mediacenter13.hu

Fórum 2013. december 2.
Az Egyesület közgyűlését megelőzően az Óbudai Waldorf Iskolában több témakörben hallgathattak meg tájékoztatót a három hegy lakói.

A tájékoztatón közel 100 érdeklődő jelent meg.forumresztvevok.jpg
forumvend.jpgVendégünk volt Puskás Péter alpolgármester úr, Pálinkás András úr, a Városüzemeltetési főosztály vezetője, Bulla György, önkorméányzati képviselő úr, Dr. Böjtös Zoltán közterület felügyeleti ig. úr, valamint az Enviroduna Kft és a BKK munkatársai.
1. Tájékoztató a várható csatornaépítésről
Wertán Zsolt, az Enviroduna Kft. ügyvezetője, az EU projekt által megvalósuló csatornaépítés terveiről, előkészületeiről, a kivitelezés várható megkezdéséről adott tájékoztatót. Ennek rövid összefoglalója a cikk végén olvasható, a letölthető prezentáció anyagával kiegészítve.forumwertanzs.jpg
forumpp.jpgA beszámolót Puskás Péter alporgármester úr egészítette ki az EU által támogatott projektből kimaradó utcák várható csatornázásáról.

Az Önkormányzati finanszírozással megépülő csatornák nyomvonaláról, az azt követő további beruházásokról a későbbiekben részletesen beszámolunk.
A résztvevők által több kérdés hangzott el, melyre az Enviroduna munkatársai részben a helyszínen, részben a későbbiekben írásban adnak választ.

Természetesen a telekalakításokkal kapcsolatban az érintett lakótársak közül többen fejtették ki véleményüket az Önkorményzat felé. Erre egyértemű, minden problémát felölelő válasz nem születhetett. Puskás úr megnyugtatta a kérdezőket, hogy mindenkivel egyéni megállapodás fog történni.

Az Aranyvölgy utca lakói a vasútépítéssel kapcsolatos telekalakítások témakörében szerettek volna információt kapni.
2. Tájékoztató a 219-es telebusz eddigi tapasztalatairól, a várható fejlesztésekről
forumbkk.jpgA BKK képviselője beszámolt az eltelt időszak tapasztalatairól, a három hónapos próbaidőszak jelentőségéről, és a sikeres próbaidőszakot követő esetleges változtatásokról.

Elmondta, hogy szakembereik megvizsgálták az ürömhegyi térség infrastrukturális állapotát is, így későbbi tervek között szerepel a Jutas utcai forduló használatba vétele, de a kapacitáskorlát miatt semmiképp sem tartják elfogadható megoldásnak a 219-es mikrobusz további terhelését az ürömhegyi térség utasforgalmával.

A járatsűrítésre jelenleg nincsen lehetőség, mivel az egy db. rendelkezésre álló mikrobusz menetideje közel fél óra.
Az viszont a három hónap eredményeit figyelembe véve elképzelhető, hogy hétköznapokon a reggeli és csúcsidőben néhány járatot hívás nélkül is igénybe lehet majd venni.
Úgy tudjuk, hogy a BKK is megfelelőbbnek tartaná a nagyobb befogadóképességű midibuszos közlekedés kialakítását mind Aranyhegy, mind Ürömhegy vonatkozásában.
Amennyiben a térség úthálózata a későbbiekben ezt lehetővé teszi, és a BKK rendelkezésére állnak majd új midi autóbuszok, elképzelhető a típuscsere.
Információink szerint a három hónapos tesztidőszak pozitív értékelése esetén mindenképp napirendre tűzik a hegyi térség kiszolgálásának fejlesztését.
A résztvevők egyöntetűen úgy gondolták, hogy szükség van a Háromhegyek tömegközlekedésének fejlesztésére!



Vitézi Dávid levele, a járat indításakor: letölthető itt:
forumbkkszav.jpg
3.  A megkezdett vasút projekt
Háromhegyeket közvetlenül érintő kérdéseiről Szabó Béla lakótársunk adott információt, aki a nyár folyamán az Egyesület által alakított csapat tagjaként vett részt a NIF és a kivitelezést végző társaságokkal folytatott informálódó tárgyalásokon.
forumvasut.jpg
Az írásban leadott kérdéseket összefoglalva megküldtük az Önkormányzat részére. A kérdéscsokor a cikk végén olvasható.
Elnökségünk mindhárom témakörben továbbra is folyamatosan kommunikál az illetékes szakmai szervezetekkel és az Önkormányzattal.




Részletek a csatornázással kapcsolatos beszámolóból:

A III. kerületben megvalósuló beruházásból Péter-hegyre, Aranyhegyre, Ürömhegyre eső csatorna hossza 7.806,75 fm, valamint az új házi bekötések száma 647 db.

A Háromhegyek területén jelenleg 28 db ingatlan tulajdonviszonyainak „sürgős” intézkedést igénylő rendezése van folyamatban.

A 28 db ingatlanból 14 db ingatlannál merültek fel olyan problémák, hogy a földhivatali térképek és a helyszínen fellelt épületek nem egyeztek meg teljes mértékben.
A korábbi részletes tájékoztatás alapján a 14 db ingatlanból 4 ingatlan esetében nem jelentkeztek a tulajdonosok, bár közülük 3 átvette az értesítést (1 tulajdonos át sem vette).
Azon ingatlanok esetében, ahol rendelkezésre állt a tulajdonosok elérhetősége, ott a kerület megkereste az ingatlantulajdonosokat és a földmérők megkezdték a telkek felmérését.
A további 14 db ingatlan esetében a telekalakítási engedélyezési eljárások már korábban elindultak.

Az azóta eltelt időben - a III. kerülettől kapott rövid összefoglaló szerint - a fent említett problémás ingatlanok esetében is elkészültek a telekalakítási dokumentációk és megindultak a telekalakítási eljárások.

Mára mind a 28 db ingatlan esetében megtörtént a közútkezelői hozzájárulások beszerzése és az iratok szakhatóságok részére történő megküldése (folyamatosan).

4 db ingatlan esetében megszületett a telekalakítási határozat is.

Az engedélyezési eljárások időigénye - ha minden rendben zajlik - kb. 1-2 hónap, amennyiben hiánypótlásra van szükség, akkor ez sajnos tovább is elhúzódhat.

Az érintett ingatlantulajdonosokkal történő megállapodások előkészítésére, valamint a szükséges vezetékjogok-, ill. szolgalmi jogok bejegyzésére irányuló eljárásokat ügyvédi iroda végzi. Az említett folyamatok időigénye 3-6 hónap közé tehető.
Az ismertetett problémák vonatkozásában, a III. kerületi Önkormányzat, a Fővárosi Önkormányzat és Társaságunk azon dolgozik, hogy minden felmerült probléma mihamarább megoldódjon, de azokban az esetekben, ahol a tulajdonosok továbbra sem jelentkeznek, illetve nem veszik át a megkereséseket, az Egyesület segítsége a tulajdonosok felkutatásában nagyon hasznos lenne az érintett projekt rész vonatkozásában.

Erre vonatkozóan Társaságunk elkészített egy Tulajdonosi hozzájárulás-mintát, amely aláírása a tulajdonos részéről nem jelent joglemondást, ennek aláírásával a tulajdonosok nem szenvednek joghátrányt.

Az elkészült szennyvízhálózatra akkor köthet rá az ingatlantulajdonos, amikor a hálózat majdani üzemeltetője – az FCSM Zrt. – az adott vízgyűjtőterületen elkészült hálózatot üzemeltetésre átveszi.

Ez várhatóan 2014. év IV. negyedéve.

A 2011.évi CCIX. törvény 55. § (1) alapján, az ingatlan tulajdonosa a víziközmű-rendszer üzembe helyezésétől számított egy éven belül köteles az ingatlant víziközmű-rendszerbe beköttetni, ha

a) a közműves ivóvízellátás vagy a közműves szennyvízelvezetés és -tisztítás biztosításához szükséges víziközmű-rendszer a közterületen az ingatlanról műszakilag elérhető módon kiépült és műszakilag rendelkezésre áll, és

b) az ingatlan használata rendszeres emberi tartózkodáshoz kötődik.

A háztartások a házi bekötővezetéken keresztül csatlakoznak az épülő szennyvízhálózathoz, melyet minden ingatlanon a telekhatártól számítva 1m hosszúságban építenek ki a beruházás során (szennyvízelvezetési szolgáltatási pont).

Az ingatlantulajdonos szempontjából nincsen jelentősége annak, hogy az ingatlanjáról a szennyvíz gravitációsan, vagy nyomott rendszeren keresztül távozik, mert a nyomott rendszernél szükséges házi átemelő is a beruházás keretében kiépítésre kerül, azt ugyanúgy a közszolgáltató fogja üzemeltetni (többek között felülvizsgálni, karbantartani, javítani).

Az 58/2013 (II. 27.) Kormányrendelet alapján a szennyvízelvezetési szolgáltatási pont: a szennyvíz-bekötővezeték felhasználó felöli végpontja, amely

  • gravitációs bekötővezeték esetén a telekhatáron belül, attól legfeljebb 1 m távolságra telepített ellenőrzőaknának vagy ellenőrző-, tisztítónyílásnak a kimeneti oldala, ezek hiányában - zártsorú beépítés esetén az épület külső falsíkja, - nem zártsorú beépítés esetén az ingatlan határvonala
  • kényszer áramoltatású (nyomott) rendszer esetén - az ingatlanon keletkezett szennyvizet gravitációs szennyvíz törzshálózatba juttató rendszer szennyvízbeemelő szivattyújának szívócsonkja vagy szennyvízbevezető rácsozata, - az ingatlan szennyvizeit kényszer áramoltatású szennyvíz törzshálózatba juttató rendszeresetén az átemelő szivattyú elhelyezésétől függetlenül szennyvíz beemelő szivattyújának szívócsonkja, vagy szennyvízbevezető rácsozata, vagy a vákuumszelep elhelyezkedésétől függetlenül a vákuumszelep felhasználó felöli oldala.

A tárgyi projekt kiemelt fontosságú része a csatornázási munkálatok során, hogy az érintett lakosság időben legyen tájékoztatva a várható munkavégzésekről.
A Kivitelező feladata az időben történő tájékoztatás, amelyet a kivitelezési munkálatok megkezdése előtt kell megtennie.
A Kivitelező szórólapok formájában tájékoztatja a T. Lakókat, amelyen feltünteti az elérhetőségeit és a kivitelezési munkák pontos időtartamát, valamint az esetlegesen felmerülő bejutási nehézségeket.
A Kivitelező feladata továbbá a lakossággal történő egyeztetés a bekötések pontos helyének meghatározására vonatkozóan, amelyek tekintetében a Kivitelező képviselője személyesen keresi fel a T. Lakókat egyeztetés céljából.

A T. Lakó feladata a belső hálózat megterveztetése és kivitelezése, amelyet csak és kizárólag a megfelelő végzettséggel rendelkező szakember végezhet, aki így garanciát tud vállalni az elvégzett munkáért.

A projekt honlapján (www.bpcsatornazas.hu) folyamatosan tájékoztatják majd a lakosokat azokról az utcákról, ahol az ingatlanok házi szennyvízhálózatának tervezési munkái megkezdhetők.

A jövő év folyamán pontos és személyre szabott tájékoztatást a

Fővárosi Csatornázási Művek Zrt. tud adni:

06-1-455-4306-os
telefonszámon,
vagy e-mailen az
ugyfelszolgalat@fcsm.hu
elérhetőségen.



Az Enviroduna Kft. Ügyvezető igazgatójának prezentációja letölthető itt:


A fórumon írásban leadott kérdéseket öszesítetteük, és megküldtük az önkormányzat részére:


A fórumán elhangzott és írásban leadott kérdések egyesületünk 2010 decemberi megalakulása óta - nem meglepő módon – folyamatosan ismétlődtek. Megalakulásunkkor azt vállaltuk fel, hogy a három hegy lakóinak érdekeit képviseljük, jó kapcsolatot teremtve az önkormányzattal. Ma is ezt az elvet valljuk.
Mint ahogy társadalmunk, a három hegy lakói is megosztottak. A három év alatt sok köszönetet és sok szemrehányást (mint weblapunkon is olvashatják) kaptunk lakótársainktól.
Természetes, hogy nem vagyunk képesek mindenfajta elvárásnak eleget tenni.
Egy olyan civil szervezetnek, amilyenek mi vagyunk, talán még nehezebb azt a dilemmát feldolgozni, hogy az egyes érdekek ütközésekor hol a helye.
Ezért tartjuk nagyon fontosnak, hogy a várható pozitív változások, mint a végre elérhetővé váló csatornázás, a vasút rekonstrukciójával összefüggő útépítés, a fél hegyen megjavuló útviszonyok mellett, az átmeneti időszakokban további olyan intézkedések is történjenek, amelyek a mindennapi élet működését és biztonságát, ezen keresztül az itt lakók jobb közérzetét is szolgálják.
Kiemelten fontosnak tartjuk ezt azokban a kérdésekben, amelyek a legtöbb embert, illetve a rosszabb helyzetben lévőket juttatnák kedvezőbb feltételekhez.
Bizonyos kérdésekkel kapcsolatban a rendelkezésünkre álló információkat a honlapunkon szerepeltetjük, de a tájékoztatás teljessége érdekében nem hagytuk ki ezeket a témákat sem az alábbi ismertetőből.
Tudjuk, hogy ezek nem minden esetben tartoznak a kerületi önkormányzat hatáskörébe, de kis szervezetünk sem tudással, sem apparátussal nem rendelkezik a különféle problémák megoldásához.
A felvetett kérdések, gondolatok összefoglalása:
• Szelektív hulladékgyűjtő megszüntetése az Ürömhegyi-Jutas kereszteződésben lévő buszfordulónál, ezzel párhuzamosan a közvetlenül háznál történő gyűjtés megsürgetése, vagy hulladékudvar létrehozása.
• Intézkedés a kóbor kutyák ismételt felbukkanása miatt.
• A közbiztonság javítása érdekében a polgárőrség Háromhegyek területére történő mozgósítása, a helyi lakók bevonásával, ehhez Önkormányzati támogatás.
• Az életveszélyes Bécsi úti híd "járdájának" (Aranypatak felett pár méter) sürgős javítása, még akkor is, ha a vasúti rekonstrukció miatt ez a terület teljesen át fog alakulni.
• Az Óvár utcával szemben lévő patakhíd megközelítésének lehetővé tétele, a vasúti rekonstrukció időtartama alatt is (annak ellenére, hogy munkaterület)
• Van-e már a Forgalmi rend átfogó kialakítására vonatkozó kezdeményezésnek eredménye? (pl . egyirányú Ürömhegyi út, Mészkő utca és becsatlakozó utcák helyzete, Óvár utca felfelé haladóknak elsőbbségét tábla jelezze mindkét irányból)
• Gyalogátkelő létesítése az Aranyhegyi úti buszmegállóknál. Csillaghegy és a jelenlegi vasúti átjáró közötti szakaszon (de legalább a felüljáró későbbi építése miatt nem érintett részen)
• A 118-as busz, buszgarázsnál lévő végállomása után egy további megálló szükséges, a volt Keled utcai megálló pótlására, mely részben megoldaná az Aranyvölgy utcában lakók problémáját.
• A 219-es hegyi busz esetében javasolt egy további leszállóhely még a végállomás előtt, a Csillaghegyi strandnál, hogy a Dózsa György úti iskolába járók onnan akár már további átszállás nélkül, tudjanak közlekedni. Természetesen a lakók várják a tesztidőszak értékelését követő útvonal kiegészítést!
• A 160-as, 260,260A buszok járat sűrűségének felülvizsgálata, mert a jelenlegit a lakók egy nem tartják elegendőnek.
• A telekadó mértékének felülvizsgálata, a telekrészüktől megválók kedvezménye (2012-ben javasoltuk), mivel az üres telkek jó része alacsony jövedelmű tulajdonosoké, idős embereké, örökösöké, ugyanakkor az ingatlanok értékesítése főleg a felsővezeték alatti ingatlanok esetében (Ürömhegy, Aranyhegy) reménytelen.
• A csatornázással és a későbbi útépítéssel kapcsolatos telekalakítások miatt több kérdés érkezett. A fórumon elhangzott, hogy egyénileg történnek megállapodások, de célszerű volna egy általános érvényű, a gyakorlati kérdéseket, a várható folyamatokat összefoglaló tájékoztatóra. (Pl.: Mikor készülnek el az érintett ingatlanra vonatkozó szakértői vélemények? Hogyan, és milyen eljárásrend szerint kerül sor a kártalanítás, kisajátítás pótló vételár megtárgyalására? Mikor kell a tervek szerint a birtokba adandó ingatlant birtokba adni? Nyomvonalas infrastruktúrák:(Telekhatárra telepített vízmérő órák) Áthelyezésnek a rendje? Létesítendő új kerítések engedélyeztetése szükséges-e vagy bejelentés köteles –e? )
• A vasút rekonstrukcióval kapcsolatos kérdésekre részben a január 14.-i közmeghallgatáson várjuk a választ, de valószínű, hogy a kérdések egy része a kerületi önkormányzat hatáskörében válaszolható csak meg. Bizonyára szükség lesz a Puskás Péter úr által „megígért” válaszokra is az Aranyvölgy utca lakói részére.
Kiemelve néhány égető kérdést:

Aranyvölgy utca:

• A vasút projekt befejezéseként az Aranyvölgyi utca egy igen komoly, jól használható és szép formát fog ölteni, ugyanakkor nem rendelkezik még több közművel. Ha jól tudjuk nincs gáz, és a terület sem az EU-s, sem az önkormányzati csatornázásba nem kerül be.
• Önöktől hallottuk az útszakasz forgalmi rendjének és folytonos kátyú problémáinak felvetésekor, hogy az Aranyvölgy utca MÁV terület.
• Van-e remény ezen a részen a közművek kiépítésére? A fentiek mennyiben befolyásolhatják az út kérdését?
Óbuda Önkormányzat részéről kivitelezésre kerülő csatornázás és azt követő útépítés, vezetékes víz:
• A közmű téma a fórum írásban leadott kérdései között több utcában felmerült, ezeket azért nem részletezném, mert nincs értelme az egész problémakörből egy-egy kérdést kiragadni. Várjuk a szmélyes megbeszélésünkkor ígért összefoglaló anyagot a tervezett csatornázással kapcsolatban (konkrét utcák, útszakaszok, ütemezés stb). Ezt anyagot szeretnénk megosztani mielőbb a lakókkal, főleg azért, mert a csatornázásra vonatkozó testületi előterjesztés az Óbuda.hu-n elérhető, de a laikusok számára ez nem feltétlenül elegendő információ, további felesleges kérdéseket vethet fel.
Kivitelezéssel kapcsolatos technikai kérdések:
• A csatornázással kapcsolatban a lakók több, kivitelezési, technikai kérdést is feltettek, melyekre választ valószínűleg a kivitelező által történő bejárások alkalmával fognak kapni. Egy-egy kérdés komplex körből történő kiragadását feleslegesnek tartjuk, viszont mielőbb információ lenne célszerű, hogy a kivitelező (EU-s, és önkormányzati projekt kapcsán egyaránt) mikor kezdi meg az ingatlantulajdonosok felkeresését.
A jelenleg nem tervezett közművek, útépítések, útkarbantartás:
• A fórumon felsorolt utcákon kívül a sem EU-s, sem óbudai tervekben nem szereplő aranyhegyi ingatlantulajdonosok is választ várnak arra, hogy mikor kerül sor vízvezeték illetve csatorna építésre ( pl. Gúla utca, Taliga utca, Jutas utca eleje, Naszád utca stb.)
• Szintén több kérdés merült fel a csatornázást követő útépítésről, mivel az EU-s projekt keretében kizárólag helyreállításról kaptunk az Envirodunától ígéretet. Ez leginkább a Tarhos utcában élőket érdekli, de az útépítéssel kapcsolatban is komplex válasz és megoldás volna célszerű.
• Az útépítés kérdése több kérdező részéről a tömegközlekedés fejlesztésével kapcsolatban is felvetődött.
• Többen reklamálják az Aranyvölgy utca egyre romló minőségét.
Az Enviroduna felé a következő kérdést tettük fel:
• A fórumon Wertán Zsolt úr egy csatornaépítésre vonatkozó újabb pályázati lehetőséget említett. Erről szeretnénk többet megtudni, mert az internetről nem bukkantunk nyomára. Fontos lenne tudni, hogy a Háromhegyek EU-s és önkormányzati lehetőségeiből kimaradó igen nagy területe részére biztosít-e ez az új pályázat némi esélyt?

Az Enviroduna a Tulajdonosi hozzájárulásra vonatkozó módosítási javaslatunkat elfogadta.

haromhegyek on 2013 december 06 péntek - 19:14:29 | Hozzászólás: 0