Üdvözlet

Tagdíj befizetések

Keresés Háromhegyek Közhasznú Egyesület

Véletlen

Időjárás

Partnereink - Támogatóink

Reklám

http://haromhegyek.mediacenter13.hu

Aktuális információ a tervezett 219-es járatról, a BKK részére küldött levél kapcsán

    Érdeklődtünk a BKK-nál, beküldött levelünk sorsáról.

    A BKK a BKV reagálását október 4-ig várja, részünkre a 30 napos ügyintézési határidő figyelembevételével 2013. október 18-ig kell válasz érkezzen!

    -----------------------------------------------------------------------------------------

    Rengeteg javaslat érkezett a 219-es buszjárat indításával kapcsolatban.

    Ezeket folyamatosan értékeltük, és az összesítést, mérlegelve a lehetőségeket megküldtük a BKK részére.

    Ugyanezt a levelet Bús Balázs úr részére is eljuttattuk.

    A levél ezen az útvonalon letölthető.


    Az info@haromhegyek levélcímre beérkezett javaslatokat egy fájlba másolva, kicsit rendszerezve, a levélírók anonimitását megtartva szintén közreadjuk.

    A beérkezett levelek összesítése ezen az útvonalon lesz elérhető


    A tovább gomb után az eddig látott információk változatlanul elérhetők.




      Több lehetőség is van a járat kialakítására. Sajnos nehéz a jelenlegi útviszonyok miatt ideálist kialakítani. Egy kis helyzetképpel, az eddig beérkezett javaslatok alapján talán gondolatot ébresztünk. Néhány javaslatról térképes vázlat is készült.
      • Mindenképpen örülünk annak, ha a jelenlegihez  képest bővül a környezetünkben élők tömegközlekedési lehetősége. A javasolt járat a Péter-hegyen és Ürömhegy kisebb részén élők közlekedési helyzetét egyértelműen megoldja.
      • A javasolt útvonalhoz képest meg kéne gondolni, hogy a Kőpor közön legalább a Jutas utcáig menjen fel a járat, ahol az Ürömhegyi út és Jutas utca kereszteződésében meglévő buszfordulóban gond nélkül irányt tud váltani. Ez a plusz távolság a Kőpor közben egy jóval lankásabb rész, mint a Kőpor utcáig lévő szakasz, így télen sem jelenthet nagyobb gondot. A Jutas útra való ráfordulás is egyszerű, hiszen tapasztalatból tudjuk, hogy hatalmas teherautók ezt gond nélkül megteszik.
      • A Péter-hegyi vonalon élők közül több javaslat érkezett, hogy a busz végállomása ne a temetőnél, hanem a Csillaghegyi HÉV megállónál legyen, ezzel biztosítva, hogy a Bécsi úti forgalomban közlekedő buszok helyett a  kötöttpályás tömegközlekedést tudják igénybe venni, egyben a Csillaghegy központjában lévő bevásárlási és egyéb fontos infrastrukturális lehetőségekhez egy jármű igénybevételével eljussanak. Ezzel ellentétben vannak, akik a Csillaghegyi állomáshoz való eljutást érzik közlekedési dugó szempontjából veszélyesnek. Ez a megoldás akkor lehetne jó, ha a Pusztakúti útról való letérést vagy a Kázmér utcán tenné meg, esetleg a Határ út, Csermák Antal stb. útvonalon jutna el a HÉV-ig, és egy alkalmas helyen ott tudna megfordulni. Ezzel az ott élők is plusz közlekedési lehetőséghez jutnának, az utaslétszám valószínű megnőne!
      • A busz végállomására a BKK által javasolt temető helyett a legtöbben a fent már említett Csillaghegy HÉV megállót javasolták, de felmerült a Szentlélek téri, illetve a Bogdáni úti busz végállomás is. A végállomásokra vonatkozó javaslatok elsősorban a jellemző útirány és a minél kevesebb átszállást érdekében történtek.
      • Ürömhegy Bécsi út felőli oldalán élők egy része, a tervezett útvonal Jutas úton és azt követően a télen is jól működő Újvár utcai szakaszon való meghosszabbításával kerülnének megfelelő helyzetbe. Az útvonal innen történő további folytatására több javaslat is érkezett. Lehetséges innen a Bécsi útra történő ráfordulással, a 260-as busz fordulójáig eljutni, és innen vagy a temetőnél lévő kiindulás, vagy helyben megfordulva vissza az eredeti útvonalon.
      • Szinte a teljes Kőpor utcai szakaszon élők jelezték, hogy sok tömegközlekedő idős, és gyermek igényinek kielégítése nagyon fontos lenne. Javaslatként merült fel, hogy a járat vonala a Kőpor utcát is érintse.
      • Szintén erről a területről érkezett az a javaslat, hogy a Kőpor köztől a Jutas út, Ürömhegyi út vonalán, és a Bécsi úton visszakanyarodva közlekedjen az új járat, majd az Aranyvölgy utcán át forduljon vissza a Pomázi úthoz. Ezzel a megoldással a busz érintheti a megépülő Aranyvölgy vasúti állomást, mely kötöttpályás közlekedési eszközként nagy segítséget jelentene az itt élőknek. Erre azért is szükség lenne, mert az Aranyvölgy vasútállomásnál nem épül P+R parkoló.
      • A viszonylag hosszú Aranyvölgy utcában élő ingatlantulajdonosok ezt a variációt megerősítették.
      • Ezzel a megoldással a Jeles utca Ürömhegyi úthoz közeli szakaszán, főleg az Óvár utca közelében élők is előnyösebb helyzetbe kerülnek, hiszen akár a Jutas út, akár a Bécsi út tömegközlekedési eszközeit kívánják elérni, hegymászó, de legalábbis túra felszereléssel kell rendelkezniük.
      • Javaslat érkezett még a Szőlővész utca bekapcsolására, mely egyenlőre a szintbeli eltérés miatt nem oldható meg.
      • A Tarhos utcaiak esetében kicsit jobb a helyzet a Bécsi úttól való kisebb távolság miatt, bár az idősebbek részére ez is kemény feladat! Erre ideális megoldásnak javasolt útvonal, a Jutas u, Újvár u , Jeles u, Ürömhegyi u . Tarhos u, Szőlővész u , Bécsi u, Aranyvölgy utca érintésével közlekedő járat.
      • Az Aranyhegyen élők érdekeinek megfelelő útvonal lenne, ha a Jutas úti buszfordulótól, visszafelé, a Kilátó utca, Trófea utca, Taliga utca, Ürömhegyi lejtő szakaszt is be lehetne illeszteni az útvonalba. Ez az útszakasz ugyan ritkábban lakott, viszont frissen aszfaltozott, egy kisméretű mikrobusszal feltételezhető, hogy a viszonylag sok kanyar bevehető. Gondot egy Taliga úti meredek szakasz jelenthet, téli lefagyott úthelyzet esetén, ami évente maximum egy-két nap. (Idézet: Nem fogadjuk el, hogy a busz mindenhová megy csak az Aranyhegyre nem – miközben a neve Aranyhegyi autóbusz.)
      • Az esetleges plusz útszakaszok felvétele miatt a menetidőt az eredeti útvonaltervben szereplő Csikóvár és Lepence útszakaszon való felhajtást kihagyásával lehetne megtartani, mivel ezek az útszakaszok (Lepence 220 m, Csikóvár 280 m az utcahosszak táblázat szerint, Apátkút 500 m), még viszonylag könnyen megtehetők gyalogosan is, az ott lakók a Mészkő utcái megállókat a Lepence és Csikóvár utca kereszteződésénél elérik. Ezt megerősíti, hogy a Csikóvár utcából olyan jelzés érkezett, hogy nem igénylik a busz felkanyarodását.
      • A Cserszömörce utcában lakók közössége viszont fontosnak és indokoltnak tartja, hogy az aszfalttal már rendelkező utcájuk a tervezettek szerint végig megközelíthető legyen.
      • A Cserszömörce utca – Muzsla utca – Iglice utca útvonalat az Óarany utca vonaláig tervezi a BKK. Meg kéne vizsgálni, hogy a már Jutas útig megnyitott Iglice utca alkalmas-e arra, hogy a busz ott forduljon a Jutas útra.
      • Többen felvetették, hogy a telefonos hívásra a reggeli és délutáni órákban ne legyen szükség, hiszen ezekben az időszakokban várhatóan az iskolásokkal egy kis létszámú mikrobusz megtölthető. Az eddig beérkezett javaslatokból úgy tűnik, hogy reggel 6-8 óra, és délután 16-19 óra közötti időszakban a kihasználtság elég nagy lehetne. Javasolták még, hogy a déli órákban legyen még legalább egy fix járat (bevásárló járat) aminek a segítségével a reggel elindulók hazafelé, a délutánra programot szervezők pedig a cél helyre tudnak eljutni. A javaslatot tevők alkalmazkodási képességükről tettek ígéretet! Természetesen érthető, ha erről egy-két hetes próba után történik végleges döntés.



      busz_terkepen_03.jpg

      A témát itt megvitathatjuk!

      További kétirányú járat útvonal lehetőség – minimum két busz közlekedésével, érintve a Bécsi úton és Aranyhegyi úton közlekedő busz járatokat, és a szentendrei Hévet.

      busz_j_terv_02k.jpg


      busz_j_terv_03k.jpg


      haromhegyek on 2013 szeptember 14 szombat - 12:03:26 | Hozzászólás: 0