Üdvözlet

Tagdíj befizetések

Keresés Háromhegyek Közhasznú Egyesület

Véletlen

Időjárás

Partnereink - Támogatóink

Reklám

http://haromhegyek.mediacenter13.hu

Összesített javaslatok a fonódó villamos kapcsolódó társadalmi egyeztetéséhez
A fonódó villamoshoz kapcsolódó járatok útvonalával kapcsolatban összefoglaló anyagot készítettünk, és küldtünk a BKK részére:



Tisztelt Tarsoly András főosztályvezető úr!
Mint előző levelünkben jeleztük, a fonódó villamoshoz kapcsolódó autóbusz járatokra vonatkozó egyesületi véleményt, lakótársaink által megfogalmazott felvetésekkel, javaslatokkal kiegészítve fogalmazzuk meg.
A társadalmi egyeztetésben szereplő, Ürömhegy, Aranyhegy és Péter-hegy térségét érintő útvonalak, járatok összefoglalva:
A Bécsi út / Vörösvári úti villamos csomóponttól változatlanul mehetünk Pest felé az 1-es villamossal, valamint három járattal juthatunk be Buda belvárosába, illetve dél-Budára:
• 17-es (Bécsi út, Margit híd, Széll Kálmán tér, Alkotás utca, Savoya Park),
• 19-es (Bécsi út, Margit híd, Batthyány tér, Gellért tér, Móricz Zsigmond körtér, Kelenföldi pályaudvar),
• 41-es (Bécsi út, Margit híd, Batthyány tér, Gellért tér, Móricz Zsigmond körtér, Budafoki elágazás, Kamaraerdő) A Bécsi út / Vörösvári úti villamos csomóponttól átszállhatunk a városhatár felé a következő buszokra:
• 218-as ( Szentlélek tér, Flórián tér, Váradi utca, Bécsi út, fonódó végállomás, Bécsi út, Óbudai temető, Pomázi út, Aranyvölgy utca, Bécsi út, Solymár )
• 160-as ( Bogdáni út, Vihar, Vörösvári, Váradi, Bécsi, fonódó végállomás, Bécsi út, Óbudai temető, Pomázi, Aranyhegyi, Békásmegyer, Aranyhegyi, Pomázi, Óbudai temető, Bécsi, fonódó végállomás, Óbudai rendelőintézet, Vörösvári, Flórián tér, Vörösvári, Vihar, Bogdáni út ), vagyis nem megy el a Batthyány tér felé!!! • 260-as ( Bogdáni út, Vihar, Vörösvári, Váradi, Bécsi, fonódó végállomás, Bécsi út, Óbudai temető, Waldorf, új 10-es út, Virágosnyereg, Waldorf, Óbudai temető, Bécsi, fonódó végállomás, Óbudai rendelőintézet, Vörösvári, Flórián tér, Vörösvári, Vihar, Bogdáni út ), vagyis nem megy el a Batthyány tér felé!!!
A 260-as buszról, a Waldorfnál leszállva, az Aranyvölgy vasúti megállónál kialakított gyalogos vasúti átjárón lehet az Óvár utca magasságába átjutni.
Véleményünk a és javaslatok:
A járatok egymáshoz való kapcsolódása, az átszállási lehetőségek nehezen érzékelhetők az egyes járatok különálló térképen történő ábrázolásából adódóan.
Javasoljuk, hogy a várhatóan folytatódó társadalmi egyeztetés során ezek hálózatterven is kerüljenek bemutatásra. Lakótársaink a járatok kialakításánál a járatsűrűséget, és az egymáshoz összehangolást tartják nagyon fontos szempontnak.
1. A fonódó villamossal összefüggő „társadalmi egyeztetésben” a 219-es járat logikusan nem szerepelt, mivel közvetlenül nem érinti azt, de a kapcsolódó buszok elérésében jelentős szerepe van. Ezért szükségesnek tartjuk az egyeztetésbe ennek a beépítését is. A 219-es járat meghosszabbítására vonatkozó előző javaslatunk, kiegészítve:
• A 219-es busz vonalának meghosszabbítása: Kőpor köz felső szakasz, Jutas utca, Újvár utca, Bécsi út vonalon (most a Szőlővész utcáig, úgy, hogy később a 218-as busz-ra való közvetlen átszállást a Bécsi útnál lehetséges legyen).
• A hegyi utak fejlesztésétől függően további útszakaszok bevonása is szükséges, melyre az útépítések ütemében folyamatosan vissza kéne térni.
• A jelenlegi egy db mikrobusz helyett 2 db midibusz indítását tartjuk szükségesnek, melyet az útvonal hosszabbodása, és az utaslétszám miatt tartanánk fontosnak (csúcsidőben sokan nem férnek fel a szükséges időben).
• Változatlanul javasoljuk, hogy a telefonon történő igénybejelentés szűnjön meg, az átmeneti időszakban teljesen, üzemszerű működéskor legalább csúcsidőben ne legyen rá szükség. Ha a napközbeni forgalom a fix menetrendet valóban nem igényli, akkor a hívás ingyenes számon történjen.
• Menetidő igazodjon a 160/218 járatokhoz, a reggeli időszakban bővítve a járatszámot
2. Hiányoljuk, hogy a véleményezésre kiadott anyag nem tartalmazza a 218-as járatsűrűségét. A 218-as busz menetrendi hiányosságairól lakótársaink az eddigiekben sokat panaszkodtak, csúcsidőben 6-8 perces sűrűséget tartanak szükségesnek (VOLÁN busz függően).
• A 218-as busz mindkét irányban a Váradi utcánál keresztezi a Vörösvári utat, az eddigieknél hosszabb útvonalon, viszonylag (300 m) messze az „Első Óbudai Általános Iskolától”, így az a gyermekek részére csak hosszabb gyaloglással közelíthető meg. Közvetlenül a környékünket érintően: Javasoljuk, hogy a 218-as busz Bécsi út Szőlővész utcai torkolatánál – a kezdetben csupán átmenetinek mondott, de a BKK honlapján elérhető terv szerint véglegesen – megszüntetetni tervezett buszmegálló, kerüljön vissza eredeti helyére, a Szőlővész kápolnához.
Indok: a 218-as busz Ürömhegyi, illetve a vasútállomásnál létesítendő megállója közötti távolság a Szőlővész utcai megálló kiiktatásával közel 1 kilométerre nő. A nemrég kiszélesített, és a hegyen továbbvezetett Szőlővész utca az Ürömhegyen élők egyik fő közlekedési útja. A Bécsi út--Szőlővész utcai csomópont alkalmas lenne a 218-as és a 219-es járatok összekötésére is.
• Aranyvölgyi utca megnyitásáig Aranyhegy és Ürömhegy tömegközlekedéséhez már javasoltuk, és ezt a fonódó villamoshoz kapcsolódva most megismételjük. Ez a javaslat esetleg a 219-es járattal kombinálható, így el lehetne érni, hogy a sorompó lezárása miatt pl. a Waldorf tömegközlekedéssel megközelíthető legyen. Veszélye, hogy az új 10-es útba való becsatlakozás annak forgalmát lassítja.
• Átmenetileg a 218 mellett egy 2018/A óránként az Ürömi körforgalomtól hurok járatként közlekedjen ( Ürömi VÁ, Ürömhegyi út - Bécsi út kereszteződés; Ürömhegyi út - Jutas u buszforduló, Jutas u - Újvár u. kereszteződés és a körforgalomnál vissza Szentlélek tér felé.)
• Vagy a Kocsi S. utcától kisbusz indulhatna ugyanezen a vonalon bevárva a 218-asról átszállókat). Ezzel biztosított lenne az Aranyhegy / Ürömhegy ellátása.
3. A 160-as, és 260-as busz nem fogja érinteni a Szentlélek teret, (Árpád hídi HÉV megállót), így a 218-as buszra, vagy 1-es villamosra történő átszállással lehet elérni, mivel a HÉV lehetőségét a fonódó villamos, és a 9-es busz nem pótolja.
4. A tervezetből nem derül ki, hogy a Pomázi úti felüljáró (vasúti átjáró) és az Óbudai vasútállomás a felüljáró átadását követően hogyan érintett (218/160). A két járat csomóponti távolsága jelentős, így egymással a közlekedők számára nem pótolható. A környéken lakók javasolják, hogy a 160-as busz közelebb is álljon meg az Aranyvölgy utcához. ( ha a vasútállomás miatt esetleg úgyis be kell térjen a Keled útra. )
5. A tervezetből úgy tűnik, hogy az Óbuda vasútállomás elérése a városhatár felől érkezőknek tömegközlekedéssel nem megoldott.
6. A fonódó villamossal közvetlenül nem érintkező több járat esetében a köztük való átszállás bonyolult maradt. pl. a 218-as busz nem fogja érinteni a Bogdáni úti csomópontot, így pl. a 111-es (Rózsadomb) felé haladó járat csak további átszállással közelíthető meg.
7. A 160/260 buszok városhatártól befelé a Vörösvári úton a Flórián áruház magasságában visszafordulnak. Kérdéses, hogy ez mennyire fogja befolyásolni a Vörösvári út forgalmát, ahol napközben igen gyakran csak lépésben lehet haladni?
8. A villamos csomópontnál, a busz végállomásoknál illetve a kapcsolódó járatok többségénél nincs megfelelő számú P+R parkolási lehetőség. Ennek megoldását elengedhetetlennek tartjuk.
9. Területünk közvetlenül nem érintett, de felmerült, hogy az Óbuda vasútállomást érintő 118-as busz útvonala is kerüljön jelzés értékkel az egyeztetésbe.
10. Az egyeztetés kapcsán szükségesnek tartjuk a MÁV menetrenddel való egyeztetést, kiemelten az Aranyvölgy megálló esetében, mivel a vasút újraindítása óta több kimaradt járatról értesültünk.
11. Lakótársaink közlekedését eddig nagyban könnyítették a Bécsi úti VOLÁN járatok. Ennek útvonala az Aranyvölgy utca megnyitását követő időszakban nem ismert, pedig a vélemények kialakítását jelentősen befolyásolja.
12. Megfontolásra javasolunk még néhány lakossági észrevételt:
• Az ideiglenesen kiépített Bécsi úti sorompó maradjon meg, és kerüljön megnyitásra Aranyhegy, ürömhegy célforgalom részére, de legalább a gyalogos forgalom legyen lehetséges ezen a szakaszon.
• Mért nem lehet – a jelek szerint már most kialakításra került -, jelzőlámpával ellátott 10-es elkerülő út– Kocsis Sándor utcai torkolatánál lámpás-zebrás gyalogos átkelőt is biztosítani?
• A 218-as busz végállomása az Árpád híd pesti felén legyen, közvetlen átszállási lehetőséget biztosítva a metróhoz.
• a 160-as busz végállomása maradjon a Batthyány téren, mivel a fonódó villamos elérése az itt közlekedők részére további átszállást jelent.
• Az 1-es villamos meghosszabbításának tervezésekor fokozott figyelmet fordítsanak arra, hogy a személygépkocsik számára amúgy is szűk útkapacitás ne csökkenjen.


haromhegyek on 2015 december 16 szerda - 19:54:59 | Hozzászólás: 0